Všeobecné obchodní podmínky pro prodej zboží

I. Úvodní ustanovení

  1. Společnost F.X.C.G. Education s.r.o., IČ: 09207392, DIČ: CZ09207392 se sídlem Nové sady 988/2, Staré Brno, 602 00 Brno, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C vložka 117812 (dále také jen „Prodávající“) je provozovatelem webové stránky https://www.fxcg-education.cz  http://www.fxcg.cz (dále také jen „Webová stránka), v rámci které prodává zboží (dále také jen „Zboží). 
  2. Tyto všeobecné obchodní podmínky pro prodej zboží blíže vymezují v souladu s ustanovením § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších novel, vzájemná práva a povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále také jen „Smlouva) uzavřené mezi Prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále také jen „Zákazník), a to prostřednictvím rozhraní Webové stránky (dále také jen „e-shop).
  3. Všeobecné obchodní podmínky pro prodej zboží se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu uzavřít Smlouvu, je právnickou osobou či osobou, která jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání
  4. Zákazník je povinen se s těmito všeobecnými obchodními podmínkami pro prodej zboží (dále také jen „VOPPZ) a s reklamačním řádem seznámit před uskutečněním objednávky. Zákazník odesláním/jiným uskutečněním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením Smlouvy seznámil s těmito VOPPZ a reklamačním řádem a že s nimi výslovně souhlasí.
  5. Ustanovení odchylná od VOPPZ je možné sjednat mezi Prodávajícímí a Zákazníkem v podobě písemné dohody. Odchylná ujednání v takové dohodě mají přednost před ustanoveními VOPPZ.
  6. Prodávající si vyhrazuje právo měnit, doplňovat či jakkoli jinak upravovat znění těchtoVOPPZ.

II. Objednávka, uzavření Smlouvy 

  1. Webové rozhraní e-shopu obsahuje informace o Zboží a jeho hlavních vlastnostech včetně jejich cen a možností úhrady. Zobrazení Zboží je vždy pouze ilustrační.Jednotlivá provedení vyobrazeného zboží se mohou mírně lišit od skutečnosti. Zákazník bere na vědomí, že ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije a prezentace zboží není nabídkou ve smyslu tohoto ustanovení. Ceny jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty. Ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní e-shopu. Tímto ustanovením není omezena možnost Prodávajícího uzavřít smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Pro objednání Zboží vyplní Zákazník objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
    • objednávaném Zboží (objednávané Zboží vloží“ Zákazník do elektronického nákupního košíku webového rozhraní e-shopu),
    • způsobu dopravy Zboží,
    • způsobu úhrady ceny Zboží (dále společně jen jako „Objednávka).
  3. Před zasláním Objednávky Prodávajícímu je Zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do Objednávky Zákazník vložil, a to i s ohledem na možnost Zákazníka zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do Objednávky. Objednávku odešle Zákazník Prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby. Údaje uvedené v Objednávce jsou Prodávajícím považovány za správné.
  4. Odeslání Objednávky se považuje za takový úkon Zákazníka, který nepochybným způsobem identifikuje objednávané Zboží, cenu, osobu Zákazníka, způsob úhrady ceny a způsob dopravy Zboží, a je pro smluvní strany závazným návrhem smlouvy. Podmínkou platnosti Objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři, seznámení se s těmito VOPPZ na Webové stránce a potvrzení Zákazníka o tom, že se s těmito VOPPZ.
  5. Prodávající neprodleně po obdržení Objednávky toto obdržení Zákazníkovi potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty Zákazníka uvedenou v uživatelském rozhraní či v Objednávce (dále jen „elektronická adresa Zákazníka). 
  6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru Zboží (objem požadovaného Zboží, celková výše ceny) požádat Zákazníka o dodatečné potvrzení Objednávky (například písemně či telefonicky).
  7. Smluvní vztah mezi Prodávajícímí a Zákazníkem vzniká doručením přijetí Objednávky (akceptací), jež je Prodávajícím zasláno Zákazníkovi elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty Zákazníka.
  8. Zákazník má právo zrušit Objednávku, tedy odvolat svůj návrh na uzavření Smlouvy, bez jakýchkoli sankcí až do okamžiku provedení platby za Zboží. Zrušení Objednávky je zákazník povinen Prodávajícímu oznámit prostřednictvím emailu nebo telefonu.
  9. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků nadálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Zákazník sám.
  10. Smlouva je uzavírána v českém jazyce a je Prodávajícím archivována za účelem jejího řádného plnění a není přístupná třetím stranám.
  11. Prodávající si vyhrazuje právo nepotvrdit přijetí Objednávky, resp. Objednávku nepřijmout a neuzavřít se Zákazníkem Smlouvu. V takovém případě nevzniká mezi Prodávajícím a Zákazníkem žádný smluvní vztah a Prodávající není objednávkou Zákazníka nijak zavázán. Prodávající je oprávněn odmítnout Objednávku zejména v případě, že Zákazník používá Webové stránky způsobem, který omezuje či obtěžujeostatní Zákazníky nebo Prodávajícího.

III. Cena Zboží

  1. Cenu Zboží uhradí Zákazník následujícími způsobem:
    • o bezhotovostně prostřednictvím platební brány GoPay - poskytovatelem platební brány je společnost GOPAY s.r.o., IČ: 26046768, se sídlem č.p. 67, 370 01 Planá; platby probíhají po přesměrování na zabezpečené servery poskytovatele platební brány, Prodávajícímu nejsou předávány údaje o platební kartě či jiné citlivé údaje týkající se prováděné platby vyjma informace o tom, zda byla platba úspěšně přijata či nikoli.
  2. V případě, že cena Zboží nebude uhrazena nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne odeslání objednávky Prodávajícímu, považuje se Objednávka za stornovanou a tato skutečnost představuje rozvazovací podmínku účinnosti Smlouvy. O ukončení účinnosti Smlouvy v takovém případě nebude již Zákazník Prodávajícím písemně informován. 
  3. Prodávající nepožaduje od Zákazníka zálohu či jinou obdobnou platbu. 
  4. Společně s kupní cenou je Zákazník povinen zaplatit Prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši.
  5. V případě bezhotovostní platby je závazek Zákazníka uhradit cenu Zboží splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet Prodávajícího.
  6. Případné slevy z ceny Zboží poskytnuté Prodávajícím Zákazníkovi nelze vzájemně kombinovat.
  7. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví Prodávající ohledně plateb prováděných na základě Smlouvy Zákazníkovi daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví Prodávající Zákazníkovi po uhrazení ceny Zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu Zákazníka.

IV. Dodací podmínky

  1. Zboží je Prodávajícím dodáváno pouze na území České republiky.
  2. Zákazník si může při provádění Objednávky zvolit z následujících způsobů doručení Zboží:
    • - dodání kurýrní službou Zásilkovna.
  3. Prodávající splní svou povinnost dodat Zákazníkovi Zboží v okamžiku, umožní-li mu nakládat se Zbožím v místě plnění a včas mu to oznámí.
  4. Prodávající zpravidla odešle Zákazníkovi Zboží do pěti pracovních dnů ode dne přijetí platby za Objednávku.
  5. Zákazník má právo od kupní smlouvy odstoupit v případě, že Prodávající není schopen ani ve lhůtě 30 dnů ode dne přijetí platby za Objednávku odeslat objednané Zboží Zákazníkovi. V případě odstoupení od smlouvy je Prodávající povinen vrátit neprodleně zaplacenou částku na účet sdělený Zákazníkem, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.
  6. Termíny doručení Zboží jsou informativní a vychází z předpokládaných dodacích lhůt přepravních společností. Tyto termíny se mohou změnit zejména s ohledem na přepravní kapacity jednotlivých přepravních společností a rovněž v návaznosti na svátky či prázdniny.
  7. Náklady na poštovné i balné, které Zákazník zvolil v Objednávce, hradí Zákazník.

V. Práva z vadného plnění

  1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnýmiobecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
  2. Prodávající odpovídá Zákazníkovi, že poskytnuté Zboží nemá vady a je způsobilé k použití, na které je určeno. 
  3. Práva z vadného plnění uplatňuje Zákazník u Prodávajícího na adrese jejího sídla, eventuálně písemně (e-mailem nebo prostřednictvím poštovní zásilky). Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy Prodávající obdržel od Zákazníka reklamaci.
  4. Bližší informace o uplatnění práv z vadného plnění stanovuje Reklamační řád, který je dostupný zde.

VI. Další práva a povinnosti smluvních stran

  1. Prodávající není ve vztahu k Zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů (tedy sporů mezi Prodávajícím a Zákazníkem, který není podnikatelem), ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
  3. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů ze Smlouvy mezi Prodávajícím a Zákazníkem.
  4. Prodávající je oprávněn k poskytování služeb na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobníchúdajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
  5. Zákazník tímto na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  6. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené se Zákazníkem v případě, že objednané Zboží se již nedodává nebo v případě zjevné chyby v ceně Zboží.

VII. Odstoupení od smlouvy ze strany Zákazníka, který je spotřebitelem

  1. V souladu s § 1829 občanského zákoníku má Zákazník, který je spotřebitelem, právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodů do 14 dní od převzetí Zboží, resp. od převzetí poslední dodávky Zboží, je-li obsahem koupě několik druhů Zboží nebo se Zboží skládá z několika částí. Tímto odstoupením se kupní smlouva od počátku ruší. Zákazník může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, dostupný zde, není to však jeho povinností.
  2. Rozhodne-li se Zákazník pro odstoupení ve 14 denní lhůtě, Prodávající mu vrátí kupní cenu a další platby, které od Zákazníka obdržel, včetně nákladů na nejlevnější nabízený způsob dodání zboží. Pro vrácení plateb použije Prodávající stejný platební prostředek, který Zákazník použil pro provedení platby.
  3. Odstoupí-li Zákazník od kupní smlouvy, Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Zákazníkovi dříve, než mu Zákazník Zboží vrátí.
  4. Zákazník nese při odstoupení od kupní smlouvy podle § 1829 občanského zákoníku přímé náklady spojené s vrácením Zboží.
  5. Zákazník odpovídá za snížení hodnoty Zboží vzniklé v důsledku nakládání s tímto Zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmiZboží, vrácené Zboží nesmí vykazovat známky užívání. Prodávající je oprávněn jednostranně započíst svou pohledávku na náhradu škody způsobené snížením hodnoty Zboží (či nutností jeho přebalení) proti pohledávce Zákazníka na vrácení kupní ceny.
  6. Je-li společně se Zbožím poskytnut Zákazníkovi dárek, je darovací smlouva mezi Prodávajícím a Zákazníkem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy Zákazníkem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a Zákazník je povinen spolu se zbožím Prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

VIII. Ochrana osobních údajů

  1. Svou informační povinnost vůči Zákazníkům ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR) související se zpracováním osobních údajů zákazníka pro účely plnění smlouvy uzavřené mezi provozovatelem (Prodávajícím) a Zákazníkem, pro účely jednání o smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností Prodávajícího plní provozovatel (Prodávající) prostřednictvím zvláštního dokumentu – Zásadami zpracování osobních údajů, který je dostupný zde
  2. Uzavřením smlouvy s provozovatelem (Prodávajícím) osobou Zákazníka, jejíž součástí jsou vždy tyto VOPPZ Zákazník výslovně prohlašuje, že je seznámen se zásadami zpracování osobních údajů, s jejichž zněním se před uzavřením Smlouvy Zákazník seznámil. 
  3. Prodávající zpracovává osobní údaje v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, obecného nařízení o ochraně osobníchúdajů (dále jen „Nařízení).

IX. Závěrečná ujednání

  1. Veškerá práva a povinnosti vyplývající ze Smlouvy se řídí platnými a účinnými právními předpisy České republiky.
  2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky Smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
  3. Od těchto VOPPZ je možné se odchýlit pouze na základě vzájemného souhlasu a dohodnutého nového obsahu obou smluvních stran. V případě, že by odlišnost od těchto obchodních podmínek vzešel pouze od jedné ze smluvních stran, aniž by ji druhá smluvní strana akceptovala, postupuje se dle těchto VOPPZ.
  4. Prodávající je oprávněn v souladu s ust. § 1752 odst. 1 občanského zákoníku jednostranně změnit, doplnit či zrušit tyto VOPPZ v případech, ve kterých vyplývá rozumná potřeba jejich změny. Učiní tak vždy písemně a změny zveřejní obvyklým způsobem, zejména na své webové stránce. V případě změny VOPPZ se změněnými VOPPZ řídí Smlouvy uzavřené po dni účinnosti změněných VOPPZ, není-li smluvně ujednáno jinak. Zákazník má právo, v případě nesouhlasu s obsahem změněných či doplněných VOPPZ, tento nesouhlas sdělit Prodávajícímu ve lhůtě sedmi dnů od okamžiku, kdy se o změně či doplnění VOPPZ dozvěděl nebo dozvědět mohl. Neučiní-li tak, má se za to, že Zákazník změny či doplňky VOPPZ akceptoval.
  5. V případě vyšší moci je Prodávající zproštěn všech svých povinností vyplývajících ze Smlouvy nebo těchto VOPPZ a jakékoliv jejich nedodržení ze strany Prodávajícíhobude tolerováno, stejně jako nebude Prodávající odpovědný za jakoukoli případnou škodu v situaci, kdy takovéto nedodržení bude způsobeno některou z příčin vyšší moci. Za vyšší moc se považuje zejména živelní pohroma či pohromy, svévolné jednání třetích osob, revoluce, povstání, vzpoura, pouliční bouře, stávky, pracovní výluky, obsazení majetku nezbytného pro plnění povinností vyplývajících ze Smlouvy, války, invaze, mobilizace, embargo, vojenský režim, nouzový stav, stav ohrožení státu, mimořádné opatření při epidemii a nebezpečí jejího vzniku, krizové opatření, změna politické situace, která omezuje či znemožňuje plnění povinností vyplývajících ze Smlouvy, znečištění radioaktivitou z jaderného paliva nebo z jakékoliv jiné nebezpečné součásti výbušného jaderného zařízení nebo součásti takového zařízení, teroristický útok, nečinnost státních orgánů, v době uzavření Smlouvy objektivně nepředvídatelný vliv a nařízení orgánů veřejné správy, jakékoliv nové obecně závazné právní předpisy s retroaktivní časovou působností, které brání Prodávajícímu v plnění povinností vyplývajících ze Smlouvy a Prodávající je nemohl předvídat, překonat nebo odvrátit ani ovlivnit ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze po němspravedlivě požadovat či prodlení třetích osob. 
  6. Kontaktní údaje Prodávajícího:
    adresa pro doručování:
    F.X.C.G. Trading Floor, Bohunická cesta 16, 664 48 Moravany u Brna,
    adresa elektronické pošty:
    info@fxcg-education.cz.  
  7. Tyto VOPPZ jsou platné a účinné od 1. 12. 2024 a ruší veškerá předchozí ustanovení a zvyklosti. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto VOPPZ bez předchozího upozornění.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram